گفت‌وگو|

مسافران نوروزی بخوانند؛ چطور سفری کم‌هزینه داشته باشیم؟

10:23 - 03 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۴۸۵
مسافران نوروزی بخوانند؛ چطور سفری کم‌هزینه داشته باشیم؟
مدیر کل دفتر توسعه گردشگر داخلی به بیان توصیه‌هایی برای مسافران نوروزی پرداخت و گفت: افرادی که می‌خواهند اقتصادی سفر کنند می‌توانند در ایام نوروز از اقامتگاه‌های موقت یا امکانات کمپی استفاده کنند.

مصطفی فاطمی فیروز آبادی در گفت‌وگو به میزان به مناسبت ایام نوروز و آغاز سفر‌های نوروزی به بیان توصیه‌هایی برای سفر اقتصادی پرداخت و گفت: توصیه ما برای افرادی که می‌خواهند اقتصادی سفر کنند این است که به محور‌های خلوت‌تر بروند و از اقامتگاه‌های ارزان‌تری استفاده کنند.

وی افزود: یکی ازبخش‌های مهم هزینه‌های سفر هزینه خوراک است که می‌توان بخشی از آن توسط خودمان تامین شود، برای مثال می‌توانیم صبحانه و شام را خود تامین کنیم و برای وعده نهار از رستوران‌هایی که قیمت مناسبی دارند استفاده کنیم، موضوع بعدی اسکان است؛ در اکثر شهر‌ها در نوروز اقامتگاه‌های موقت برای نوروز ایجاد شده که هزینه‌ای از مسافر نمی‌گیرند و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توان از این اقامتگاه‌ها یا امکانات کمپی استفاده کرد.

فاطمی فیروز آبادی گفت: آن دسته از مسافرانی که قصد کمپ کردن را دارند باید در نظر داشته باشند که در فصل بهار گردش هوا بسیار زیاد است و از این رو لازم است قبل از کمپ زدن از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته باشند و در محوری که انتخاب می‌کنند، مکان جایگزین را هم در نظر بگیرید تا اگر هنگام نزدیک شدن به مقصد مورد نظر وضعیت آب‌وهوایی بهم ریخت به مکان جایگزین بروند.

وی ادامه داد: در نوروز معمولا با باد‌های شدید مواجه هستیم که ممکن است در برخی مناطق کویری به طوفان شن تبدیل شود و همچنین می‌تواند در برخی مناطق جلگه‌ای باعث سیل و خسارت شود، در برخی مناطق کوهپایه‌ای ممکن است هوا به صورت ناگهانی سرد شود و به همین دلیل توصیه می‌شود برای کمپ زدن به این مسائل توجه و توصیه‌های هواشناسی جدی گرفته شود.

باید به فرهنگ جامعه میزبان در بومگردی احترام گذاشته شود

مدیر کل دفتر توسعه گردشگر داخلی درباره آن دسته از مسافرانی که به دنبال بومگردی هستند، افزود: در تمام شهر‌ها و روستا‌های کشور ما بومگردی وجود دارد و مسافران می‌تواند با یک جست‌وجو ساده در اینترنت بومگردی‌ها را پیدا و از آن استفاده کنند. پیشنهاد ما اقامت در بومگردی‌های مسیر است البته لازم است از قبل رزرو را انجام دهند که مشکلی ایجاد نشود.

فاطمی فیروز آبادی بیان کرد: تفاوت استفاده از هتل با اقامتگاه بومگردی این است که در بومگردی باید فرهنگ جامعه میزبان محترم شمرده شود؛ ممکن است در روستایی وارد شویم که فرهنگ آن‌ها متفاوت است و در این شرایط باید سعی کنیم به این فرهنگ احترام بگذاریم. در سفر‌های بومگردی جامعه محلی را می‌بینیم و خرید از آن‌ها یکی از کمک‌هایی است که می‌توانیم به جامعه محلی و عشایری داشته باشیم، توصیه می‌شود برای تامین جای خواب در منطقه روستایی از مکان‌هایی استفاده شود که توسط جامعه محلی اجاره داده می‌شود. بومگردی‌ها عمدتاً در مناطق بکر روستایی و در دامن طبیعت هستند و لازم است برای حفظ طبیعت از ریختن زباله خودداری کنیم و از وسایلی استفاده کنیم که دور ریختنی نیستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *